Primjena tehnološki naprednih parkirališnih rješenja na Plitvičkim jezerima
Ulaganjem u parkirališne sustave Nacionalni park Plitvička jezera u 2016. godini podigao je razinu organizacije i sigurnosti parkirališnog prostora, naplate parkiranja te protoka automobila i autobusa kako bi se gužve i čekanja sveli na najnižu razinu.
Nacionalni park Plitvička jezera najstariji je hrvatski park te je, prema pisanju stranih medija, postao jedna od najljepših europskih destinacija koje treba posjetiti bar jednom u životu. Plitvice su jedna od prvih svjetskih prirodnih baština, čime ih je UNESCO proglasio još 1979. godine. Danas su najposjećenija turistička atrakcija u Hrvatskoj. Godišnje kroz park prođe milijun posjetitelja.
Projekt i zahtjevi korisnika te uprave nacionalnog parka postavili su izazov pred Eccosov tim inženjera i tehničara, ne samo u pronalaženju optimalnog rješenja, već i njegove primjene na terenu. Parkirališta Rastovača i Hladovina, s ukupnim kapacitetom od 2.500 parkirališnih mjesta, gotovo su preko noći osvanula u novom ruhu parkirališnih sustava SKIDATA.
Sustavi za naplatu parkiranja SKIDATA postavljeni su na oba parkirališta te omogućuju neposrednu naplatu parkiranja gotovinom ili karticama. Sustavi omogućuju i prepoznavanje vrste vozila (osobni automobil, autobus) čime se izravno regulira tarifni obračun po vrsti vozila. Dodatnu sigurnost te kontrolu vozila pri naplati omogućuju i sustavi automatskog prepoznavanja registarskih oznaka (ANPR) čime je uspostavljen krug njihovog nadzora te su mogućnosti malverzacije parkirališnim karticama i naplatom gotovo u potpunosti otklonjene. Integracijom čitača RFID na kolonama osoblju nacionalnog parka, rendžerima, djelatnicima komunalnih poduzeća i logistike omogućen je nesmetan pristup parkiralištu. Kako bi se uspostavio besprijekoran nadzor te protok prometa na parkirališnim ulazima i izlazima dodatno je integriran i videonadzor s pripradajućim interfonskim sustavom koji u slučaju nepredvidivih događaja parkirališnom osoblju omogućuje izravnu komunikaciju s korisnicima na licu mjesta.
Posebna pažnja pridana je rješavanju prometne protočnosti i to na način da autobusi imaju traku i kolonu za preuzimanje kartica na visini koja vozaču omogućuje ulazak na parkiralište i izlazak s parkirališta bez napuštanja vozila. Ovo rješenje postiglo se postavljanjem dodatne kolone koja je po visini prilagođena vozačima autobusa, ali i većih teretnih ili dostavnih vozila. Pažnja se posvetila i dinamici jutarnjeg i popodnevnog prometa te je omogućena rotacija srednje rampe, čime ona u jutarnjem režimu radi kao ulazna traka, a u popodnevnom kao izlazna. Time su prostor i rampe optimalno iskorišteni te je omogućen brz protok vozila bez većih gužvi i čekanja. Svi navedeni parkirališni sustavi integrirani su u jednu programsku aplikaciju koja nadzornom osoblju i upravi omogućuje brzo i jednostavno upravljanje, nadzor i komunikaciju te izradu izvještaja.
ECCOS je još jednom potvrdio da svojim iskustvom u razvoju naprednih parkirališnih rješenja stoji uz bok svjetskim liderima u tom području te da je u sinergiji s tvrtkom SKIDATA spreman na svaki izazov u uspostavljanju besprijekornog parkirališta.